Lead generation:
van bezoeker naar klant

Haal méér uit uw terloopse zakelijke contacten

Gefeliciteerd! Uw (nieuwe) website krijgt veel aandacht. Toch heeft u de indruk dat veel bezoekers uw website bekijken en vervolgens weer verlaten, zonder dat ze contact met u opnemen. Ook op uw beursstand was het druk, maar u ziet dit nog niet terug in uw resultaten. Misschien hebben deze belangstellenden nog een extra zetje in de juiste richting nodig, of net wat extra informatie? Maar hoe doet u dat, als u niet weet wie het zijn?

Als organisatie heeft u regelmatig contact met personen wiens naam en achtergrond u niet kent. Zij bezoeken u op uw website of beursstand, of ontmoeten u tijdens netwerkbijeenkomsten, cursussen of presentaties. In het ideale geval, willen alle personen die anoniem contact met u zoeken direct iets bij u kopen of een afspraak met u maken. In dat geval converteert elke anonieme bezoeker direct naar een betalende klant. In de praktijk werkt het echter vaak net even anders.

Zet anonieme bezoekers om naar bekende leads...

Een persoon die voor het eerst met u in contact komt, bevindt zich vaak nog in de oriënterende fase van het aankoopproces. Hij is op zoek naar informatie, maar nog niet klaar om te kopen. Het is cruciaal dat u deze bezoeker weet te verleiden om nog eens (vaker) bij u terug te komen en een betalende klant te worden. De eerste stap is ervoor te zorgen dat uw anonieme bezoeker zichzelf bekendmaakt en zo converteert tot een lead: een potentiële klant waarvan u nog niet precies weet wát, maar wel al dát u iets voor elkaar kunt betekenen. Dit bereikt u bijvoorbeeld door uw bezoeker extra, relevante informatie aan te bieden in ruil voor zijn contactgegevens. Soms kan dit zo eenvoudig zijn als het uitwisselen van een visitekaartje.

...en converteer leads naar klanten...

Zodra u beschikt over de contactgegevens van uw lead, is het zaak om deze potentiële klant te converteren naar een echte klant. Door uw prospect op de juiste momenten te voeden met de juiste informatie, bouwt u aan een betekenisvolle relatie met hem. U probeert meer te weten te komen over zijn behoeften en laat uw lead telkens weer zien dat u de geschikte partij bent om deze in te vullen, wat uiteindelijk resulteert in een hogere conversiekans. Het is daarbij belangrijk dat u ieder contact op het juiste moment voedt met de juiste informatie, die past bij zijn behoeften. Dat klinkt misschien gemakkelijk, maar vaak is het een delicaat proces waarbij uw marketing- en verkoopinspanningen naadloos op elkaar dienen aan te sluiten.

...met relevante informatie op het juiste moment

De jarenlange kennis en ervaring van InnerCrowd op het gebied van (online en offline) marketing, communicatie én sales zorgen ervoor dat u

  • méér bezoekers en contacten krijgt (op uw website, beursstand, training, presentatie of netwerkbijeenkomst),
  • die méér converteren naar leads,
  • die op hun beurt weer méér converteren naar betalende klanten.

Wij zorgen voor synergie tussen alle betrokken disciplines en optimaliseren het volledige proces, met als doel het tot stand brengen van een duurzame relatie en het sluiten van de verkoop. Om het proces van lead generation succesvol te laten verlopen, helpen wij u natuurlijk ook met de benodigde instrumenten en het creëren van de inhoud.

Wilt u weten hoe u uw anonieme contacten kunt converteren naar betalende klanten? Vraag dan snel een InnerVention aan en ontdek wat InnerCrowd voor u kan betekenen.

Ik wil een InnerVention

VIJF redenen om NU een InnerVention aan te vragen:
Uw omzet loopt terug en adverteren helpt niet (meer)
Uw klanten kopen niet meer bij u en u weet niet waarom
U heeft veel meer te bieden dan uw klanten beseffen
U bereikt maar een klein deel van uw potentiële markt
Uw verkopers halen hun doelen niet langer
InnerWAAAT?!?
Op het InnerCrowd blog:
Jeroen Huynen
Content Curatie: De Do's en Don'ts

Content curatie is het doorplaatsen van content van anderen naar uw eigen achterban. Dit doet u bijvoorbeeld via Twitter, LinkedIn of andere social media. Content curatie is niets nieuws: het verzamelen, filteren, clusteren en doorplaatsen van informatie is een van de basisprincipes van de journalistiek. In dit artikel leest u de belangrijkste do's en don'ts van content curatie, als onderdeel...