Samenwerkende Limburgse bedrijven beloven ondernemers omzetgroei

7 februari 2014

Vier Limburgse ondernemers zijn onder de naam InnerCrowd een partnerinitiatief gestart om bedrijven te helpen meer omzet en winst te realiseren door de integratie van (online) marketing, verkoop en web-technologie.

Categorie: Pers 
Door: Daphne Beek

Verkopers zijn niet langer gewenst

InnerCrowd gaat uit van het feit dat beslissers steeds minder gestoord willen worden door verkopers. "Uit onderzoek blijkt dat de keuze van een leverancier al voor 78% bepaald is nog voordat de leverancier benaderd is." Zegt Jo Warnier, één van de vier oprichters van InnerCrowd. "Ondernemers en managers zijn uitstekend in staat om zelf de partners, producten en diensten te selecteren, die een bijdrage kunnen leveren aan de continuïteit van hun organisatie. Het internet bieden immers een onuitputtelijke bron van relevante informatie, die ze kunnen raadplegen wanneer hun dat het beste uitkomt. Verkooporganisaties moeten dus gepast inspelen op deze veranderde informatiebehoefte van hun doelgroep, door hun marketingcommunicatie- en verkoopprocessen aan te passen. InnerCrowd helpt hun daarbij."

Magneetwerking biedt kansen

Het concept van InnerCrowd is gebaseerd op de inbound marketingfilosofie, een marketingbenadering die is ontstaan in de Verenigde Staten en in Europa snel aan populariteit wint. Daphne Beek, mede-oprichter: "Inbound marketing gaat uit van de vier K's: de kracht, kennis, kunde en kansen waarover elke organisatie beschikt. In de praktijk blijkt het voor veel organisaties niet eenvoudig om deze vier K's vanuit hun marketingcommunicatiestrategie te vertalen naar inhoudelijke communicatieboodschappen die de informatiebehoefte van de doelgroep invullen én passen bij de wijze waarop de doelgroep of inkopende partij zich wil informeren." "InnerCrowd spoort de vier K's op en leert de organisatie ze vervolgens consistent in de marketingcommunicatie te verweven, in voor de klant en prospect relevante communicatiekanalen. Het resultaat is dat het bedrijf een grotere magneetwerking op zijn doelgroep krijgt, meer potentiële klanten (prospects) aantrekt en klanten nog sterker aan zich bindt." Vult Jeroen Huynen aan, de derde oprichter van InnerCrowd.

Klanten maken uit online contacten

InnerCrowd ziet zich gemotiveerd door de kansen die veel ondernemers nu nog laten liggen, in én buiten hun organisatie. "Onderzoek toont aan dat bijna 70% van de online gegenereerde klantcontacten onvoldoende wordt opgepakt door organisaties. Dat kan echt veel beter!" Zegt Jasper Rooswinkel, die het kwartet van oprichters completeert. "We helpen onze klanten om een gestructureerde dialoog aan te gaan met hun prospects en klanten, over de juiste onderwerpen en via de juiste communicatiekanalen. Voor dit laatste gebruiken we een uitgekiende mix van offline en online marketinginstrumenten. Vanwege de meetbaarheid van resultaten spelen online communicatietools zoals websites, blogs en social media een belangrijke rol. Als die goed zijn ingericht, helpen ze organisaties namelijk om als een magneet potentiële klanten aan te trekken. Gecombineerd met een efficiënt georganiseerd verkoopproces en een effectieve marktbenadering zorgen ze voor een maximaal rendement op elke marketing-Euro. Dáár zetten wij ons graag voor in!"

 

Wilt u weten hoe u meer omzet kunt genereren met onze aanpak op basis van inbound marketing? Vraag dan snel een InnerVention aan en ontdek wat InnerCrowd voor u kan betekenen.

Ik wil een InnerVention

VIJF redenen om NU een InnerVention aan te vragen:
Uw omzet loopt terug en adverteren helpt niet (meer)
Uw klanten kopen niet meer bij u en u weet niet waarom
U heeft veel meer te bieden dan uw klanten beseffen
U bereikt maar een klein deel van uw potentiële markt
Uw verkopers halen hun doelen niet langer
InnerWAAAT?!?
Over de auteur
Daphne Beek
Daphne Beek

Vanuit haar ervaring in de internationale verkoop, marketing en communicatie weet Daphne wat een klant nodig heeft om voor u te kunnen kiezen. Vanuit deze invalshoek analyseert Daphne wat u betekent voor uw klant en vertaalt zij dit naar sterke marketingconcepten en heldere marketingstrategieën. Bovendien denkt ze pragmatisch met u mee over de implementatie ervan en helpt ze u uw toegevoegde waarde te verwoorden in treffende teksten.