Inbound Marketing: wat is het en hoe pakt u dit aan?

Ontvang nu gratis de 5 stappen van Inbound Marketing

18 november 2013

Inbound Marketing is erop gericht om de kennis die aanwezig is in uw organisatie maximaal in te zetten voor het werven van nieuwe leads, die vervolgens met behulp van de juiste aanpak uitgroeien tot klant. Met behulp van uw website, zorgt u dat leads als zodanig kunt identificeren.

Categorie: Algemeen 
Door: Jo Warnier

Wat is Inbound Marketing?

Inbound marketing is een marketingfilosofie, die in de Verenigde Staten de afgelopen jaren sterk gegroeid is, maar op dit moment in ons land nog niet echt gemeengoed is. Omdat het een aanpak is, die zich inmiddels bewezen heeft, zullen marketingbureaus zich meer gaan toeleggen hierop. Het betreft een marketingaanpak die gericht is op het verwerven van autoriteit (door "expert te zijn in een vakgebied") en het delen van kennis, gekoppeld aan een concrete strategie voor het opvolgen van leads. Voor veel ondernemers is dit een volledig nieuw concept.

"Wat kan ik ermee?", zult u zich waarschijnlijk afvragen. Zoals gezegd, is Inbound Marketing gebaseerd op het principe dat uw organisatie en uw producten en diensten (online) gevonden worden door potentiële klanten vanuit uw doelgroep. Dus zonder dat u deze potentiële relatie hindert met traditionele marketinginstrumenten, zoals advertenties, direct mailing, cold calling of cold canvassing. Stelt u zich eens voor dat u, zonder potentiële klanten vooraf lastig te vallen, voldoende informatie verzamelt om te bepalen wie een aantrekkelijke lead zou kunnen zijn. Dat zou toch mooi zijn, niet?

Hoe pakt u dat aan?

Wilt u concreet weten hoe dit proces in z'n werk gaat en hoe het op uw organisatie toe te passen is? Vraag dan een InnerVention aan of download in de kolom hiernaast het white paper "Inbound Marketing in 5 stappen".

VIJF redenen om NU een InnerVention aan te vragen:
Uw omzet loopt terug en adverteren helpt niet (meer)
Uw klanten kopen niet meer bij u en u weet niet waarom
U heeft veel meer te bieden dan uw klanten beseffen
U bereikt maar een klein deel van uw potentiële markt
Uw verkopers halen hun doelen niet langer
InnerWAAAT?!?
Over de auteur
Jo Warnier
Jo Warnier

Gepokt en gemazeld in commerciële topfuncties in business-to-business sales en toonaangevende consultancy firma’s. Gedreven om zijn klanten die volgende stap naar commerciële excellentie te helpen nemen. Visionair sales strategist. Jo weet waarover hij het heeft, als hij zegt dat u nog lang niet alle mogelijkheden benut om uw klant de toegevoegde waarde van zijn dromen te bezorgen.