Meet en analyseer:
van data naar informatie

Meet wat werkt

Bij een geïntegreerde aanpak van communicatie, marketing en verkoop is er altijd sprake van meerdere, elkaar aanvullende (en soms overlappende) inspanningen. Maar hoe weet u nu wat het rendement is van al deze investeringen in tijd en geld?

Meten is weten. Een van de voordelen van online marketing en communicatie is dat vrijwel alle inspanningen meetbaar zijn. Bezoekersaantallen, conversiepercentages (voor bijv. informatie- en offerteaanvragen), verkoopcijfers, Facebook-likes, noem maar op: alles is terug te brengen tot keiharde cijfers. Ook uw offline marketing- en verkoopinspanningen buiten het Internet kunt u meten. Maar wat betekenen deze meetcijfers nu werkelijk en wat kunt u ermee?

Van data naar informatie...

Ongetwijfeld bent u bekend met pakketten als Google Analytics, waarmee u kunt zien hoe uw website wordt bezocht. Hopelijk houdt u daarnaast ook uw verkoopcijfers strak in de gaten. Ziet u al een verband tussen deze twee indicatoren? Het interpreteren van alle beschikbare data is een aparte tak van sport. Wat betekent het dat u deze maand 20% meer bezoekers op uw website heeft dan de vorige maand? Waardoor komt deze stijging? En heel belangrijk: trekt u wel de juiste bezoekers aan? Het maken van de vertaalslag van data naar informatie is essentieel voor de groei van uw organisatie. Natuurlijk is het hierbij essentieel om in de eerste plaats over de juiste data te beschikken.

...en van informatie naar resultaat!

Op basis van de juiste interpretatie van alle beschikbare data kunt u vervolgstappen nemen. Leer van uw ervaringen in het verleden, test verschillende varianten voor uw webpagina’s, focus u op de inspanningen die het meeste rendement opleveren en ontwikkel deze dóór. Het proces van meten en optimaliseren gaat continu door en beloont u met het hoogste rendement. Met bezoekers die daadwerkelijk converteren: bezoekers die uitgroeien tot prospects en vervolgens tot echte klanten. Het resultaat is dat uw verkopen stijgen. InnerCrowd helpt u bij het bepalen en meetbaar maken van uw prestaties, op basis van zgn. KPI’s (key performance indicators). Wij zorgen voor de juiste tools waarmee u deze nauwlettend in de gaten kunt houden en wanneer nodig kunt bijsturen.

Resultaat door meten, analyseren en optimaliseren

Met de hulp van InnerCrowd worden uw communicatie-, marketing,- en verkoopinspanningen zoveel mogelijk meetbaar. U krijgt de beschikking over de juiste data en wij leren u hoe u deze moet interpreteren. Zo kunt u uw marketing- en verkoopactiviteiten steeds verder optimaliseren, zodat het rendement van uw investering zo hoog mogelijk wordt.

Wilt u ook meer inzicht in het rendement van uw marketing- en verkoopinspanningen en -investeringen? Vraag dan snel een InnerVention aan en ontdek wat InnerCrowd voor u kan betekenen.

Ik wil een InnerVention

VIJF redenen om NU een InnerVention aan te vragen:
Uw omzet loopt terug en adverteren helpt niet (meer)
Uw klanten kopen niet meer bij u en u weet niet waarom
U heeft veel meer te bieden dan uw klanten beseffen
U bereikt maar een klein deel van uw potentiële markt
Uw verkopers halen hun doelen niet langer
InnerWAAAT?!?
Op het InnerCrowd blog:
Jeroen Huynen
Content Curatie: De Do's en Don'ts

Content curatie is het doorplaatsen van content van anderen naar uw eigen achterban. Dit doet u bijvoorbeeld via Twitter, LinkedIn of andere social media. Content curatie is niets nieuws: het verzamelen, filteren, clusteren en doorplaatsen van informatie is een van de basisprincipes van de journalistiek. In dit artikel leest u de belangrijkste do's en don'ts van content curatie, als onderdeel...